zondag 17 juli 2011

Money Management: Hoe je positegrootte bepalen?

Eén van de pijlers van trading (handelen op de beurs) is money management. Ik ga altijd eerst uit van het risico dat ik kan lopen om daarna te bepalen wat de mogelijke winst is en of ik de actie, wel of niet ga doen. Sommigen gaan uit van het geld dat je kan maken en kijken niet of niet voldoende naar het risico dat ze lopen en gaan daar de mist in.

In het volgende artikel som ik een paar mogelijkheden op om je positiegrootte te bepalen uitgaande van je risico dat je loopt. Zoals
  • Fixed Units Model
  • Percent Investment Model
  • Percent Risk Model
  • Percent Volatility Model

Ook ga ik in op drawdown.

Auteur: Pablo Vicento

Share/Save/Bookmark

0 comments:

Een reactie posten


Buy gold online - quickly, safely and at low prices