donderdag 26 november 2009

Analyse Aex: Gaan we blijven stijgen?



We zien dat de AEX al sinds maart aan het stijgen is, maar blijft dit duren?

Analyse
Ik heb blauwe trendlijn getekend die sinds augustus steun(support) gaf, maar deze is rond 27 oktober doorbroken. Als je het artikel Trading de DOW Jones Index met de Stage Analysis Methode gelezen hebt, dat ik je toch zeer wil aanraden, dan zie je dat er een hertest is gekomen van de blauwe lijn die doorbroken is. Dit gebeurt meestal en de traders die meteen een positie namen bij de eerste doorbraak worden al snel uit de markt weggeschrikt.

Zoiets doen wij dus niet. We wachten dus rustig voor een eventuele hertest om een positie te nemen. We zien in de grafiek ook een hoofd en schouders patroon ontstaan en de koers gaat mogelijk naar 273 dat is iets lager als het 61.8% fibonacci niveau. Dit is dus de koers van de top 327 tot aan de neklijn 300, dus 27. En de neklijk 300-27 = 273. We zien ook steeds lagere toppen na de top (high) van midden oktober.

Blijft de stijging duren?
Als ik puur technisch kijk dan geeft deze grafiek aan dat we even een rustpauze nemen, en misschien wel aan een correctie begonnen zijn. De RSI is ook dalend en de MACD wijst naar onder en daarbij hebben we de trendlijn doorbroken en steeds lagere toppen. Doorbreken we daar boven op nog eens de neklijn van 300 dan zal de stijging even voorbij zijn.

Advies
Diegenen die een short genomen hebben bij de hertest, goed zo, met een turbo met hefboom 5 zou je rond 20% winst zitten nu en heb je vast onze adviezen gevolgd.

Voor de anderen, hou je qua aandelen van de AEX (DOW, DAX, NASDAQ, ...) even aan de zijlijn. Ook een short positie nu innemen op de AEX vind ik persoonlijk wat gevaarlijk. Ik zou de raad willen geven om niet ergens tussenin als er al een redelijk daling geweest is een short te nemen. Dus wacht even of we nog opveren, om bij een volgende daling eventueel mee te gaan.

Eigenlijk doe ik niet zo heel veel met de AEX, ik focus me nu liever op de Canadese beurs gezien ik een serieuze correctie op de DOW, AEX, DAX enz verwacht. Goud stijgt nu, met een dalende dollar, en soms zelfs stijgt goud als de dollar stijgt. De goud en zilver mijnen (zilver stijgt ook) profiteren daar nu van en die kan je kopen op de Canadese beurs.

Leuke links
Bekijk zeker deze links, want het ergste wat er kan gebeuren is dat je er iets van opsteekt :-)
Volg deze 7 gratis beurslessen en vergroot je kansen op de beurs
Meld je aan op de gratis Traders blog en leer van andere traders







Share/Save/Bookmark

0 comments:

Een reactie posten


Buy gold online - quickly, safely and at low prices