woensdag 18 november 2009

Alert: Palladium Turbo long


Misschien een beetje laat want de palladium trade is al afgesloten, maar om compleet te zijn voeg ik deze trade toch toe aan de site. (er draait nu sinds 1330$ ook al een platina trade). Die voeg ik later toe aan de site. Door tijdgebrek zijn beide trades niet meteen toegevoegd toen ik een mooie setup voor beide trades zag.

Gouden tip
Het is aangeraden om alle acties/trades die je doet vast te leggen om hier weer van te leren. Dus ook deze voeg ik dus toe. Stel je doet verschillende maanden trades, en toch zie je steeds minder geld op je effectenrekening, of steeds hetzelfde, dus je schiet niets op, dan kun je je trades eens gaan analyseren en kijken waar het steeds misgaat.

Leg je niets vast, dan is er niets te analyseren en dus ook niets te leren en sta je dus nog steeds even ver!
En ja dat kost wat werk, maar het levert je ook iets op, dus neem die tijd.

Grafiek
Ik heb een dagelijkse grafiek toegevoegd van palladium en ik heb twee trendlijnen getekend.
  • ten eerste zit palladium in een stevige uptrend
  • de koers blijft mooi op of boven de MA30 (lichte blauw lijn)
  • RSI klimt rustig op
  • de histogrammen van de MACD beginnen korter te worden en naar de 0 lijn te bewegen
  • MA10, MA30 en MA200 wijzen omhoog (blauwe, lichtblauwe en groenige lijn)
  • Slow Stochastics geeft een mogelijke draai aan.
Weerstand
Rond 382$ is er weerstand en rond 350$ a 352$ loopt de trendlijn.

Waarom de trade?
Ik vond het een mooie setup, vooral omdat goud ook aan een all time high zat en de commodities (grondstoffen) in het algemeen aan het stijgen waren.

Uitstappen/Exit
Op 352$ vond ik het tijd om uit te stappen. Wat zag ik voordat ik de trade afsloot:
  • De stochastics begon te draaien
  • De rsi zat in oversold gebied
  • MACD stond nog wel heel positief
  • Bovenste trendlijn was bereikt.
Achteraf gezien, kon het dus nog veel beter en zitten we nu zelfs op 372$. Ik wist dat er mogelijke weerstand was rond de 382$. Maar in vorige gevallen was de trendlijn meestal diegene die roet in het eten gooide, en ook nog een extra punt is dat je 's nacht (na 17.30) niet meer kan traden als je met een Turbo werkt. Dus dan ben je aan het lot overgelaten, en ik vond het dat risico niet waard.

Mogelijk sluit ik een volgende trade nog wat scherper af, want leren, is een levenslang durend proces.

Winst
We zijn uitgekomen op een winst van 20.6% met een turbo tussen de 3 a 4 hefboom.

Terminologie
Ik weet het ik schrijf veel termen in het Engels, maar heel veel op het internet is in het Engels over trading, zoals tools, services waar je je op kan abonneren. Dus ik vernoem, soms de Engelse, en soms de Nederlandse term om je wat wegwijs te maken in de terminologie.
Share/Save/Bookmark

0 comments:

Een reactie posten


Buy gold online - quickly, safely and at low prices